Tuesday 9 October 2012

Suka Duka Kami 9 Sahabat :)

Assalamualaikum wr wbt , salam sejahtera :)

kali ni aku sebagai salah seorang daripada ahli Rumah Bujang Parit Jelutong ingin berkongsi pahit manis
kami sebagai resident di kediaman kami yang indah lagi cute comel gitu, hehehe

what goes around? 

"Year 2 Semester 1 Final Examination"

Yes it is, itu lah dia perkara yang  hamba nak ceritakan, 
hamba dan sahabat handai ni umum tahu ialah pelajar Dip in Civil Eng. 
kat UTHM terindah nun jauh di pedalaman Parit King, Batu Pahat :)


Cerita kami bermula di sini..

peperiksaan akhir kitorang bermula pada 25 September 2012
dan kertas pertama kitorang menhadap dalam final kali ni ialah 


tu dia subject Abang Jahaya yang ajar, Lecturer paling tegas gua 
pernah jumpa dalam UTHM ni :)

And then back in 2 October 2012 when i had
this quite simple subject taught by En.Shahabudin and En. Khairul Zaman

hmmm rasanya boleh score ini subject, dah cuba yang terbaik :)

Kemudian kita kembali semula ke tanggal 4 October 2012
dimana kitorang selesai sudah menjawab kertas soalan yang aku tak 
suka sangat tapi HARUS belajar :O


tudiaaa nah subject Calculus , seram gua dengan subject ni. diajar oleh Pn. Raihan Lefthanded, hehe

dah pening-pening dan sakit-sakit kepala menjawab 
calculus kitorang ada masa rehat untuk next paper dalam 4 hari sahaja, 

9 October 2012
semalam tuh ! nah ini paper punya subject kitorang jawab, best :)


Kejuruteraan Geomatik a.k.a Engineering Survey
subject ni tak lah susah sangat pun pada aku, diajar oleh En.Masiri Kaamin atau En. Comel bak kata budak sorang tu, hehe

dan exam subject apa yang tinggal? 
tinggal satu exam je lagi iaitu pada hari Khamis ini tanggal

12 October 2012
Mekanik Bendalir atau nama English dia Hydraulic !
no further comment pasal subject ni, pada aku susah sikit kot -.-'
tapi aku tetap berpegang pada kata-kata lecturer aku iaitu En.IBI atau nama
sebenar dia En.Ibrahim Bin Ismail

"this is the only subject we studied for fun"
"saya kasi awak meniru tapi meniru dengan style"


maka selamatlah para students kelas dia ni, kehkehkeh


Suka Duka Minggu Peperiksaan

sebenarnya tak ada lah ujian besar pun yang kami tempuhi sepanjang tempoh minggu peperiksaan ni, cuma ada satu malam tu je, malam esoknya kitorang ada paper Calculus. Alkisahnya pakcik TNB terpotong cable utama kot itu pasal lah kitorang terpaksa cari alternatif lain dengan belajar di Library UTHM dan pada akhirnya terpaksa juga
belajar dtemani cahaya neon sebab library bising macam hapeee..


hmmmm panas hati (-_-)

Seterusnya...

 seeking for freedom, ecececehhh

 Abe hensemm

 kiden nampak jawapan kat langit, ambil gambar masuk dewan exam :)

 Ini skill terbaik dan paling berkesan kalau nak elakkan diri diganggu time belajar , guess who?



Sebahagian  Ahli Rumah Bujang Parit Jelutong


*seperti biasa, gua lah cameraman mereka2 ni , hehehe

One more paper and then Semester End !!! Yeay :)

1 comment:

What's Going On?
Just Leave Your Words Here :)
Thanks Ya